Monday, September 11, 2006

Vilka är ni?

som besöker mig....jag får ett antal kommentarer och er vet jag för det mesta vilka ni är..men ni andra som inte skriver någon, kan ni inte säga hej! ;-)

Och så lite kort funderingar, jag har under förra veckan skapat 2 LO och 11 kort, det är nog rekord för mig under en vecka.
Det tråkiga är att jag är bara halv nöjd med de mesta jag skapar...och det är inte inspiration som saknas utan jag har prestations ångest..speciellt när man skapar till någon annan....

Jag har märkt att när jag försöker att göra något speciellt, något nytt, så låser det sig totalt.. men om man bara kör samma gamla vanliga muhren kort (för mig ser allt nästa likadant ut) då brukar det funka..men då är jag rädd att det inte inspirerar och det är ju liksom grejen för mig att inspirera andra till att testa något....vilket dilemma!!

Idag går det inte att ladda upp bilder av någon anledning ;-( så ni får nöja er med text..bilder kommer! ;-)

Kram och glöm inte att säga hej!

54 comments:

Anonymous said...

Hej!
Jag är nog en av dem som är inne på din blogg och tittar o läser,ofta, men kanske som aldrig lämnar något "avtryck". Mest för det känns som jag inte känner dig personligen och att man kanske ska göra det, eller inte...Vill i allafall säga att jag bara ÄLSKAR det du gör och att du inspirerar mig så oerhört.Du är en fantastisk inspirationskälla som hela tiden ger upphov till att testa och prova nya saker. Keep on going!!
mvh Mikaela

Anonymous said...

Hej Linda!

Maria (mek73) från Ljusdal här. Är inne på din blogg ofta men måste erkänna att jag sällan lämnar kommentarer. Du är för mig en stor inspirationskälla. Ständigt nya fina detaljer på dina kort och layouts. Önskar att jag hade hälften av det du har.

Många kramar

Maria Eklund

Anonymous said...

Hej Linda!

Vi har setts en gång på "Scraproom", men det är snart hundra år sedan. Jag besöker din blogg då och då. Vill du besöka min är du välkommen;
http://ingelala.blogg.se

Må väl!

Ingela

Millan said...

Halloj Linda!
Jag är inne på din blogg och kollar så gott som dagligen, skriver inlägg ibland, men inte så ofta som jag borde.
Jag tycker att du är en fantastisk inspirationskälla, även när det är typiska "muhren kort", det finns alltid någon ny detalj eller annat som man försöker lägga på minnet...
Jag ser med spänning fram emot bilder på allt det senaste du gjort.
*kram*

Anonymous said...

Hej!
Jag är också en utav de som kollar här då och då. Kände mig väldigt träffad när jag läste det där med kommentar... Sorry! Vet själv hur kul det är när någon skrivit något till en.
Det är ditt "fel" (missförstå mig rätt :-)) att jag köpt en massa stämplar och börjat göra kort. Även om jag inte visat dem för någon annan är mottagaren. Jag gillar dina kort skarpt!
Lycka till i fortsättningen och fortsätt med samma goa stil!
Kramar Anna

min blogg: http://annaferm.blogg.se

Erica said...

Det är ju ingen hemlighet att jag tittar in här hela tiden! :) Det spritter till i kroppen varje gång jag ser att du lagt ut något nytt på nätet, och det är lika fint varje gång. Visst, du har en speciell stil som är din, men det är definitivt inte bara samma hela tiden! Alltid när jag gör kort önskar jag att de kunde bli lika fina som dina. Men jag vet hur det är, ibland känner jag också att allt jag gör ser lika ut. Kanske man ska scraplifta något helt annorlunda då, för att göra något annat?! Men ändra inte på din stil i grund och botten, för du är BÄST! :)

Anonymous said...

Kære Linda,

Jeg er en "scrapper" fra Danmark der ved et tilfælde kom ind på din site for lidt over en måned siden og stort set hver dag siden, har jeg kigget ind for at se hvad du har fundet på at lave. Det er fantastisk flot det du laver og du har inspireret mig meget - bl.a pga. dig, har jeg købt Magnolia stempler fra Sverige. Tusinde tak for at du deler dit arbjede med os andre!

Kærlig Hilsen Charlotte

Anonymous said...

Hej!
Jag är en av alla de som ofta är inne och inspireras av alla dina underbara kort och Lo´sar men som sällan kommenterar.....varför....ren lathet antagligen.
Vill passa på att säga att jag älskar dina kort och jag tycker att det är otroligt inspirerande att titta in här.
Kram Malin A

Anonymous said...

jag brukar säga hej och "oh va fint" ;) när jag kollar förbi, men det vet du ju :) Jag tycker dina "muhren" kort är så fina att det inspirerar trots att det ofta är lite samma stuk.. men det är alltid nån liten detalj som är ny och inspirerande ändå. :)

kram/Hella

Anne Marit said...

Hei !
Jeg bare digger arbeidene dine. Ingen andre fargelegger så lekkert og kan få så mye liv i en utstanset diecut som du! :) Jeg er innom av og til for å se på det nydelige du lager.

Takk for at du deler!

Anonymous said...

Jag är ofta inne på din blogg och tittar på allt fint du gör! Vi har träffats en eller två gånger på en kurs du hade och på Panduro i Växjö där jag jobbar! Jag älskar din stil och finner ofta mycket inspiration i det du gör!
Kram Hanna

Linda Muhr said...

Ett stort tack till alla er som har sagt hej, det är så kul att få veta vilka ni är och jag blir glad i hjärtat att ni besöker mig trots att jag själv inte tycker att mina kort är på topp!
Kramar till er Linda

Anonymous said...

Hej!
Även jag är en av dem som nästan dagligen är inne och tittar och läser på din blogg. Jag är bara så förälskad i dina underbara kort. På mässan i Göteborg fick jag lära mig av dig hur jag skulle använda mina distresser för att färglägga stämpelmotiv. Jag tackar och bugar för tipsen. Önskar bara att resultatet blev hälften så fina som dina.
Mvh Annika i Dalsland

Anonymous said...

Hej, hej!

Jag är också en av de "tysta" som tittar i din Blogg varje dag för att se om du har lagt ut något nytt. Du gör sååå fantastiska saker och jag blir så inspirerad, önskar bara att jag hade samma talang som du...

Hälsningar
Helen

Anonymous said...

Kan bara instämma i de föregående kommentarerna, jag lämnar nog bara en ip-adress efter mig i de flesta fall! Men säger nu hej och tackar för mina tittar, jag fortsätter att smygkika eftersom jag gillar dina alster! Är fullständigt oförmögen att skapa i den här stilen du har, tyvärr... Kanske lär mig nån gång!

Evelina said...

En smygtittare till här...
Kikar ofta in (varje dag nästan) för att se om det kommit upp något nytt vackert att inspireras av och vila ögonen på. Du är fantastiskt duktig på det du gör!!

Tack för att du delar med dig
//Evelina

Anonymous said...

Jag jag är ju inte anonym av mig, skriver alltid om du har något nytt att visa upp. Jag väntar med spänning på morgondagen då du förhoppningsvis kan ladda upp.

Kramen Anna

Frusvea said...

hej hej *vinkar lite* Jag är inne varje dag på din blogg och kollar om där finns något nytt underbart Muhrenalster. Det är just DIN stil som inspirerar mig! Du gör fantastiska saker som gör mig glad och ger mina ögon och hjärta något vackert att titta på. Fortsätt gärna så :) Och välkommen att ta en liten titt hos mig! Ha en skön och pysslig dag *kram*
www.dreamcatched.com

Anonymous said...

Hej!
Här är en till som brukar titta in för att få titta på dina underbara kort. Blir så glad varje gång där är ett nytt kort.

Lotta

Anonymous said...

Linda,

Och jag är också inne här...ofta och borde verkligen hojtat till tidigare *skäms*.
Hoppas så du fortsätter med dina underbara "murhen"-kort och tar bort din prestationsångest och njuter (vet dock alltför väl vad du menar). De är helt fantastiska!

Heja Linda!

Kram
Maria

Hjördis said...

Hej Linda!
Jag är oxå en dagligbesökare av din blogg som inte lämnar mer än en ip-adress som avtryck *skäms*
Men som någon annan skrev..det skänns som att det är svårt att lämna kommentar när man inte "känner" varann. *knas*
Ska iallafall bättra mig efter detta inlägg :-)
Tycker du ska vara stolt över din "muhren-stil" för den ÄR Underbar och inspirerar många av oss andra!!!
Kramizar Malin

Anonymous said...

Jag är osså en av de anonyma spanarna i den blogg ;o)

/Lena S

Anonymous said...

Jag är också en av dom som varje dag kollar i din blogg.
Åh visst ska du fortsätta i gamla muhren stilen när du skapar kort!
Det behöver du inte ha ångest för, dom är ju hur inspirerande som helst.
Det är ju det som är charmen med det hela, att man ser direkt att det är du !
Ingen annan skapar ju som du !
Så go for it girl!
Jag älskar dina kort!

Anonymous said...

Hejhej!!
Jag är in på din blogg var och varannan dag, och tror nog att jag har lämnat en kommentar. Du gör underbara kort och inspirationen flödar när jag har varit här!

Anonymous said...

Jag är oxå en smygtittare som är in lite då och då för att hämta lite inspiration!!! =) Du gör såå fantastiska alster!!
//*Cattis*

Anonymous said...

Jag brukar ju säga hej ganska ofta. :-) Måste bara skriva att för min del får du göra hur många "vanliga" muhrenkort du vill, för det ger mig verkligen enormt mycket inspiration! Det är nog bara du som tycker att allt ser likadant ut.

Pihlina said...

okej... då säger jag väl hej! :)
Jag kikar in här med jämna mellanrum.

Anonymous said...

Hej,

I look every day on your site and I still love all your work. I'm always happy to see new work from you. Keep going on and for me you can't make enough...........

Good luck Lyda

Sofia said...

Hej hej Linda, läser ofta men är nog sämre med komenterandet här. Du gör så underbara kort att man måste hit och titta om det kommit något nytt

Anonymous said...

Hej!

Även jag är inne och tittar på allt fint som du gör nästan varje dag. Ja blir så otroligt inspirerad av din kreativitet!
Jag lämnar sällan några kommentarer, men ska försöka bättra mig på den punkten!

Kram Linda

Anonymous said...

o jag är ju oxå här lite då och då :)

Du har på tok för höga krav på dig själv Linda! bara gör det som du själv tycker om! O gör det inte för "vår" skull utan för din egen! :)

kram på dig!

Anonymous said...

Jag tittar in en gång om dagen och skriver ibland =)

Anonymous said...

Tittar in varje dag för att inte missa om du lagt ut något underbart kort eller LO. Du är en stor inspiration och "farlig" för min shoppinglista. Det du använder dig av vill ju jag också ha.....
Försöker kommentera så ofta jag kan.
Du är i alla fall en av mina stora favoriter och jag hoppas få springa på dig någon dag....
kram

Anonymous said...

Hej! Jag är här och kikar, men jag brukar ge mig tillkänna men jag gör det nu också :)

Anonymous said...

HEJSA
Jeg er tit lige forbi din blogg og kigge på dine skønne kort.
Der er altid inspiration at hente!

Hej hej fra
Maheha, Danmark

Anonymous said...

Jag är inte inne och tittar varje dag, men då jag är inne brukar jag säga "hej"! Jag älskar dina alster just för att de är Muhren så klart! Inte behöver du ändra på ett fantastiskt koncept... Kram på dig!!!

Anonymous said...

Hej Linda !
Jag, och säkert många andra pratade med dig lördagen på Göteborgsträffen, och då tackade jag dig för all inspiration. Jag såg dig första gången då Mangolia öppnade i Borås. Kul att du är DT hos dem nu. Kollar ofta i din blogg utan att kommentera, har inte vetat hur man gör( ingen data freak)
Tack och fortsätt med det du gör !
Kajsa

Anonymous said...

Hej!
Jag är också en regelbunden gluttare. En liten andel av de gånger jag varit inne på din blogg och låtit mig förföras till drömska av dina alster har jag lämnat avtyck. Jag förstår att du uppskattar det, därför nu några rader från mig till dig.

Det är med blandade känslor jag tittar på dina härliga skapelser. Dels blir jag inspirerad och fylld av lust, dels ger det mig prestationsångest. Såväl pysselklåda som pysselkramp alltså.
Månde bara lusten segra över tankar och känslor om krav och prestation.

Varma hälsningar Sophie

Anonymous said...

Hej! Jag är faktiskt en daglig besökare av din blogg och skäms lite för att jag inte lämnat något "avtryck". Du är en stor inspirationskälla för mig och har verkligen fått mig att börja göra kort och älska stämplar. Gillar din stil och tycker inte att du behöver hitta på "något nytt" Din vanliga stil är perfekt. Hälsningar Anna

Lene S said...

Heisan!

Jeg er stadig innom jeg osgå..og kan nok bli enda flinkere til å legge igjen en hilsen :o)

Takk for at du inspirerer!

KRAM Lene

Anonymous said...

Här är också en som smyger in och hittar inspiration i dina verk, som är fantastiska!

det blir ett besök varje gång jag är ute i cyberrymden... Får nästan abstinens då din dator inte funkat eller då man måste inse att du har annat för dig!
Tack för alla fina saker du gör och den inspiration det ger! /charlie

Anonymous said...

Hej Linda!

Jag är också här inne och kikar i stort sett varje dag. Tycker väldigt mycket om dina kort och LO:er just därför att de är i "Muhren-stil"

Hälsningar
Kerstin

Ullis said...

Hej Linda!
Jag är också här så gott som dagligen och tankar inspiration men jag är dålig på att lämna kommentarer efter mig *skäms* Jag kan bara instämma med alla de tidigare talarna, inget Muhren kort är det andra likt och de är alltid inspirerande!

Kram/Ullis

tanja said...

Jag brukar också vara här och inspireras av dina fantastiska scrapalster!

Kram

Anonymous said...

Jag passar också på att säga hej, även om jag inte är en främmande gäst ;) Det är alltid lika roligt att spana in dina alster!!

Kanske rent av är dags för en liten träff snart?! =)

Anonymous said...

Hej hej, jag läser också här. ;)

webmosterhelene said...

Jag är här, myser, njuter, kikar och skickar tusen kramar!!!

Anonymous said...

Hejhej Linda! Ja, jag är ju också här och kikar en hel del ;) fullkomligt älskar dina kort, så måste liksom gå in hit några gånger i veckan och se om det kommit något nytt! Kram på dig!

Hilde said...

Jeg er vel også en av de som er mest inne og titter.
Elsker siden din, og du er en stor inpirasjonskilde for meg.
Kommer fra Norge, er 38 år, er gift og har 2 tenåringsgutter.
Går under navnet "stempelgal" på div forum i Norge.

Du har en stil som er HELT RÅÅÅÅ!!!

Anonymous said...

Jag är också här och kikar in med jämna mellanrum, jag tittar och inspireras!!

Kram
Ulrika (krockan från Ånge)

Anonymous said...

Hej! Malin Karmteg heter jag och jag är ofta inne på din blogg. Jag tycker du är fantastiskt duktig!! älskar dina skapelser som är som små konstverk, och dina färgkombinationer. Du är verkligen en inspirationskälla för många.

Kram från Malin i Kungälv

Anonymous said...

Hei hei Linda
Jeg fant en link til siden din inne på rubberstampsforum.no
Du er virkelig til inspirasjon!!!!
Lurer på om jeg ikke har sett noe av det du har lagd i "Et trykk" også?

Anonymous said...

oooops, der hadde jeg plutselig avsluttet uten å fortelle hvem jeg er...
Jeg er 31 år, bor i Norge (Østerdalen) har to søte små barn på 3 år og 8,5mnd
Jeg lager kort på fritida, og da er det veldig flott å ha en slik inspirerende side å kikke i.
Stå på videre!
Klem fra "gunnilla"

Anonymous said...

Hejsan!
Jag heter Pernilla och är ofta inne på din sida, men lämnar inget avtryck. Hm, det är nog för att jag inte känner dig och det känns inte som om jag har något att säga. Men nu ska jag berätta att du inspirerar mig otroligt mycket med dina underbara konstverk! Din blogg är en av anledningarna till att jag nu har försökt mig på att scrappa. Önskar jag kommer få till det en liten liten del som du.
Jag blir glad av att ta en titt på dina vackra kort lite då och då. All lycka till dig i framtiden.
Mvh Pernilla