Thursday, March 22, 2012

Sytt necessärer!

Min lilla mamma har köpt massor med korta dragkedjor till min på loppis, och Madicken hittade en hon gillade och ville att jag skulle sy en necessär som hon kunde ha hårborste och glasögonfodralet i när hon har gympa..

Tyg har jag ju i massor, så hon hittade detta IKEA tyg som jag har haft liggande några år..(?), och även ett underbart prickigt i rosa..
Det blev en fin vändsydd, utan synliga sömmar..

Tyckte det var så kul så jag testade ett annat mönster, den blev oxå väldigt fin, men i denna ser man sömmarna i botten, kanske inte gör något när den är så fin i övrigt! ♥

Väldigt snabb sydda är de oxå, jag tror jag sydde båda på 1 timme..

Tack igen mamma för dragkedjorna!♥

3 comments:

Pillan said...

Kanonfina väskor du har gjort!! En timme för båda?! Det var snabba ryck... :-)
Kram

Åsa/asamia said...

Du är så duktig i allt du tar dig för...jag älskar dessa fina nessesärer. Skulle gärna vilja ha egna, men vet inte alls i vilket tyg...och sy kan jag ju, men inte tar jag mig för nu förtiden...det blir bara scrap hela tiden.
Glad Påsk!

Monica said...

Så snygga!