Friday, April 14, 2006

Jag är ledsen..

..jag har glömt bort hur man scrappar, kan liksom inte komma igång.

jag har gjort så myckét kort och annat på sista tiden att jag inte vet hur man gör längre!
Jag vill såååå gärna men det kommer liksom inte fram, så tänker jag att om jag kollar runt lite på nätet, så kan jag komma igång...men det blir bara värre!!!

Jag har kommit så långt att jag har plockar fram foton, som är gamla men ganska bra, skulle så gärna vilja scrappa dom...jag har hittat papper som stämmer perfekt, även dekorationer..men sen är det STOPP!!

Det blir liksom inget...korten är från min student och papprena Teresas senaste, det finns på scraproom.se

Så sätter jag mig igen och kollar igenom mina favoriter designers, och tänker jag kan ju lifta för att komma igång...men vill ju att allt ska vara jag och inte någon annan....*SUCK* jag vill oxå!!!

Jag ska försöka att göra något denna helgen..ska bara göra några påsk kort idag, till dom vi ska till under helgen!

3 comments:

Anonymous said...

Men gumman...
Vet du vad? (hör Tjorvens röst) - det fina med scraplift är att det plockar fram inspirationen - men resultatet BLIR DU! Bara kör! Ha tillit till skapandeprocessen, och gå in för hur kul det är att scrappa! Det KAN inte bli fel! Kasta iväg den där tvivelnissen som sitter och tjatar dej i örat!
Glad påsk och tack för all hÄngelinspiration som fått mej att göra ett högst ovanligt påskkort (ovanligt att jag gör påskkort alltså, kortet i sej är inget "ovanligt". *fniss*
Kram

Lilo said...

Strunt i blocken och gör ett försök! Det kan inte bli värre än det senaste jag lade ut i min blog. ;) Scraplifta är alltid bra att göra, du kan ju börja med en liten detalj från någon annans layout och så plötsligt lossnar det...
Jag skickar över lite inspiration till dig... "Swisch"... där kom den, kände du?

Millan said...

Du kan väl prova först att göra en LO med foto/foton som inte är så speciella som dina studentfoton, kanske testa nån teknik du inte använt tidigare eller åtminstone inte så många gånger, så kanske du kommer igång, så det känns lättare att scrappa de där viktiga fotona sen efteråt...Du ska se att blocken släpper när du väl gjort en sida eller två...Lycka till...
Kram!